Przeżyjmy to jeszcze raz...

Kategoria: Z kraju Opublikowano: sobota, 28, czerwiec 2014
Miesiące roku szkolnego 2013/2014 ubogaciło wiele atrakcji, wycieczek oraz wydarzeń religijno – kulturalnych. Wspomnijmy więc krótko o nich. W październiku i listopadzie uczestniczyliśmy w wycieczkach historycznych Śladami Mistrzów do stolicy Austrii – Wiednia. Zobaczyliśmy m.in. Kahlenberg, pałac w Schonbrunnie, Hofburg, oraz groby sławnych muzyków.
W okresie Bożego Narodzenia dzieci zaangażowane w scholi i Misyjnych Płomykach Ducha Świętego, włączyły się w diecezjalną Akcję Kolędników Misyjnych. Odwiedzając mieszkańców naszej parafii, zbierały datki na rzecz swoich rówieśników z krajów misyjnych, Konga i Burundi, gdzie pracują Siostry Kanoniczki Ducha Świętego. W styczniu spotkały się na wspólnym opłatku, którego gościem honorowym był wójt naszej gminy, p. Radosław Warzecha.
Uczniowie Zespołu Szkół pod kierunkiem s. Łucji przygotowali Misterium Bożonarodzeniowe – Jasełka, prezentując je w szkole oraz w świątyni parafialnej. Wzięli również udział w Archidiecezjalnym Spotkaniu Kolędników Misyjnych, które odbyło się w parafii Niegowić, znanej jako pierwsze miejsce posługi kapłańskiej Karola Wojtyły – św. Jana Pawła II, a także w quizie zatytułowanym „Jan Paweł II – Wielki Misjonarz”, zdobywając wyróżnienie.
W Wielkim Poście, chcąc głębiej przeżyć tajemnice naszej wiary, obejrzeliśmy Misterium Męki Pańskiej, wystawiane na scenie Wyższego Seminarium Duchownego Towarzystwa Salezjańskiego w Krakowie.
Przed Świętami Wielkanocnymi stali bywalcy grup parafialnych Misyjnych Płomyków Ducha Świętego oraz scholi złożyli wizytę ludziom chorym i starszym, opowiadając o zwyczajach wielkanocnych. Przy tej okazji składali życzenia i wręczali babkę wielkanocną.
W miesiącu maryjnym, maju, wierni naszej parafii gromadzili się w parafialnej świątyni, a także przy krzyżach i kapliczkach przydrożnych, aby śpiewać Litanię Loretańską.
3 maja na terenie naszej parafii, w miejscowości Rozkochów, odbyło się oznakowanie miejsca Szlaku Papieskiego Ziemi Chrzanowskiej.
W maju wyruszyliśmy się na wycieczkę historyczną Śladami wielkich Polaków przez Słowację na Węgry. Zatrzymaliśmy się w Sturovie, dawnych Parkanach, gdzie Jan III Sobieski po raz drugi pokonał Turków. Zwiedziliśmy bazylikę w Ostrzyhomiu (Esztergom), byliśmy na zamku w Wyszehradzie oraz w Budapeszcie, gdzie zobaczyliśmy wiele śladów węgierskiej sympatii, przyjaźni, pamięci i wdzięczności dla narodu polskiego.
W dniach od 17 – 25 maja nasza parafia przeżywała ważne dni Misji Świętych. Był to czas wewnętrznej zadumy nad własnym życiem, dla wielu czas odnalezienia na nowo tego, co w nim najważniejsze.
W czerwcu wybraliśmy się do Krakowa, chcąc poprzez pobyt w ZOO oraz Parku Edukacji Globalnej bliżej spotkać się z egzotyczną przyrodą i innymi kulturami na świecie.
Tegoroczny cykl spotkań zakończyliśmy wycieczką rowerową, ogniskiem oraz zabawami na wolnym powietrzu w pięknych okolicach Rozkochowa.
Rozpoczęły się wakacje, czas urlopów - życzę wszystkim parafianom i odwiedzającym naszą stronę internautom, udanego wypoczynku i nabrania sił duchowych i fizycznych. Ci, którzy zostaną w domu, niech nie zapomną drogi do kościoła, a wyjeżdżającym życzę, aby pakując się, zabrać ze sobą coś, co nam przypomina o Bogu (medalik, księgę Słowa Bożego, choćby w małej ewangelii), zapał do dzielenia się świętością z innymi.