Płomyki Ducha Świętego w Chmielniku
Nowa przełożona generalna Zgromadzenia
3 lipca 2014

Na wakacyjnym wybiegu…

30. 06. 2014 r. wyruszyliśmy na wycieczkę w Pieniny i na Podhale.

Naszą przygodę rozpoczęło zwiedzanie zabytkowego drewnianego kościółka pw. Michała Archanioła w Dębnie Podhalańskim – gdzie kręcono scenę zaślubin Janosika z Maryną.  Zachwyciły nas barwne polichromie, wyglądające jak nowe, pomimo tego, że świątynia liczy sobie ponad 600 lat. Jej atrakcją są cymbałki, wydające dźwięki określane mianem gamy perskiej.

Zmierzając do przystani na spływ Przełomem Dunajca, zatrzymaliśmy się na zaporze nad Jeziorem Sromowieckim, połączonym z Jeziorem Czorsztyńskim, podziwiając zamki w Niedzicy oraz Czorsztynie.
Atrakcją turystyczną dnia było pokonanie Przełomu Dunajca, co trwało ponad dwie godziny. Tratwami płynęliśmy wzburzonym nurtem rzeki, początkowo przez rozleglejszą, górską kotlinę, a potem zagłębiliśmy się w labirynt skalnych ścian. Ekscytująca przygoda, urokliwe widoki i bliski kontakt z przyrodą.

W Szczawnicy czekał na nas smaczny i obfity posiłek.

Po wzmocnieniu sił fizycznych nadszedł czas na umocnienie ducha. W Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej w Zakopanem na Krzeptówkach uczestniczyliśmy we mszy św., a potem każdy miał czas na chwilę osobistej modlitwy.

Ostatnim celem naszej wyprawy była parafia w Witowie, której gospodarze, Księża Salezjanie, serdecznie nas przyjęli.

Po poczęstunku i nabożeństwie czerwcowym powróciliśmy do Babic.

Dziękuję wszystkim uczestnikom wyjazdu za radosną atmosferę, wspólnie spędzone chwile i miłe rozmowy….